Ujistěte se, jak je na tom vaše dílo
Dám vám nezaujatý pohled zvenčí, který je:
Pohled na obsah, texty, grafiku, strukturu, technickou i pocitovou stránku
Ne podle univerzálních rad a pouček, ale s ohledem na vaše cíle, potřeby, možnosti i styl.
Cílem je vás posunout dál, ne vám udělat zmatek v hlavě. Zjistit, kde jste a kudy pokračovat dál.
Nemusíte se ptát veřejně na sociálních sítích a odhalovat své plány nebo rozpracovaný stav.
Zda je vše, jak má být. Zda vám nekazí dojem přehlédnuté maličkosti. Zda někde zbytečně neztrácíte čas, energii, peníze nebo klienty.
Jaké podstatné věci je potřeba dořešit, co by bylo možné zlepšit a co naopak nechat být a nehonit se za dokonalostí.
Odstup, nadhled, jiné znalosti a zkušenosti. Zkrátka jiný úhel pohledu, díky kterému si všimnete, uvědomíte, objevíte, pochopíte.
Je vše srozumitelné, zajímavé, mluvíte jazykem cílové skupiny?
Je příjemná? Není nudná nebo naopak příliš strakatá? Nebrání čitelnosti? Má jednotný styl?
Jsou věci tam, kde je člověk očekává? Existují slepé uličky, kde není jasné, kam jít dál?
Funguje vše? Zobrazuje se správně na mobilu i monitoru? Vedou odkazy tam, kam mají?
Má to hlavu a patu? Má vše jasný směr a cíl? Je zřejmá cílová skupina?
Je tam vše? Nechybí důležité informace? Najde váš klient to, co potřebuje?
Je používání pro klienta příjemné? Jsou jednotlivé kroky zřejmé a jasné?
Jak vše působí pocitově? Je to v souladu s vaším stylem? Je to autentické?
E-mailem mé nálezy, postřehy, návrhy a podněty.
V závislosti na posuzované věci vytvářím textový popis, obrázky s poznámkami, nákresy apod.
Netvořím stostránkový audit. Cílem je užitečný přínos odpovídající aktuální situaci, potřebám a možnostem. Někdy je čas a prostor na důkladnou kontrolu, jindy je naopak potřeba prolétnout a upozornit na to nejpalčivější.
Záleží na tom, v jaké fázi projektu se nacházíte a co od zpětné vazby očekáváte.
Využití sociální sítě může být užitečné, ale má to i svá úskalí. Když bude odpovědí málo, můžete znejistět, že to nikoho nezaujalo a nestálo nikomu za námahu. Když se sejde odpovědí hodně, může vám jejich různorodost zamotat hlavu.
Především ale neznáte kompetence, ani motivaci jednotlivých komentujících. Nevíte, zda hodnotí odborností nebo pocitem. Nevíte, zda hodnotí jen prvním dojmem, nebo zda se nad zpětnou vazbou více zamýšleli. Nevíte, zda reflektují váš styl a cílovou skupinu, nebo jen píší, jak by to udělali oni.
O mých kompetencích i motivaci se dočtete na stránce O mně. Mým cílem není vám vše pochválit ani vám zamotat hlavu. Ale dát vám zodpovědnou a konstruktivní zpětnou vazbu, která vás posune dál.
Záleží na tom, čeho se zpětná vazba má týkat a co od ní očekáváte. Často právě pohled člověka mimo obor přinese nové postřehy, myšlenky, inspiraci nebo netradiční řešení.
Mým přínosem je hlavně široký záběr a mezioborový přesah. Pokud potřebujete nezaujatý pohled, komplexní a v širších souvislostech, pak na oboru nezáleží.
Pokud ale řešíte specifický problém a jeho odborné detaily, pak doporučuji oslovit specialistu na danou oblast.
Pokud řešíte konkrétní odborný problém a jeho detaily, určitě využijte specialistu.
Ne na všechno je ale potřeba specialista. Na řadu běžných věcí stačí člověk s pokročilým vhledem, znalostmi a dovednostmi. Já díky přesahu umím řešit věci z několika oborů. Nemusíte tak oslovovat několik specialistů a každému vysvětlovat, co a jak děláte a co potřebujete.
Mou předností je pak schopnost všímat si prostoru mezi obory, jejich propojení a vzájemné souhry. Širšího kontextu a souvislostí. Hledat a upozorňovat na slabé články řetězu. Je běžné, že klienta zajímá zpětná vazba na grafiku, ale mnohem větší problém odhalím v textech nebo technikáliích.
Každopádně pokud narazím na něco, co je mimo mé znalosti a dovednosti, řeknu vám to a .
To se samozřejmě může stát. Třeba když tvoříte něco specifického (tématem, stylem, cílovou skupinou), máte vše již perfektně vyladěné nebo uvidím pouze bezvýznamné drobnosti.
V takové situaci, kdy nemám co sdělit, nebo usoudím, že by moje zpětná vazba neměla žádný užitečný přínos, vracím peníze zpět.
Pokud zpětnou vazbu vypracuji, pošlu, ale z vašeho pohledu v ní nebude nic užitečného a přínosného, ozvěte se mi a najdeme vhodné řešení.
Nejsem pouze teoretik a řadu věcí umím sám udělat nebo vytvořit. A někdy jsou situace, že je rychlejší a jednodušší věc rovnou udělat, než složitě popisovat. Nicméně provedení úprav na webu, vytvoření nového grafického návrhu, přepsání textů atd. běžně nenabízím.
Podstatou mých služeb je zpětná vazba s nezávislým a nezaujatým pohledem na věc. Nesnažím se hledat chyby a doporučovat určité cesty jenom proto, abych vám mohl následně prodat jejich realizaci.
Pouze v ojedinělých případech, pokud je to v mých silách, možnostech a je to ku prospěchu věci, tak je možné se na nějaké formě spolupráce dohodnout.