Zpětná vazba
Ujistěte se, jak je na tom vaše dílo
Vymýšlíte, tvoříte a trápí vás vtíravé otázky?
- Stačí to takhle?
- Nechybí tam něco?
- Je to srozumitelné a jasné?
- Není to matoucí?
- Zaujme to cílovou skupinu?
- Je vše správně nastavené?
- Není problém se zobrazením?
- Není nějaký lepší postup?
- Nešlo by něco udělat lépe?
- Nemám to úplně předělat?
Neztrácejte čas váháním a nejistotou.
Získejte praktickou zpětnou vazbu a posuňte se dál!
Dám vám nezaujatý pohled zvenčí, který je:
Napříč obory
Pohled na obsah, texty, grafiku, strukturu, technickou i pocitovou stránku
Na míru
Ne podle univerzálních rad a pouček, ale s ohledem na vaše cíle, potřeby, možnosti i styl.
Konstruktivní
Cílem je vás posunout dál, ne vám udělat zmatek v hlavě. Zjistit, kde jste a kudy pokračovat dál.
Diskrétní
Nemusíte se ptát veřejně na sociálních sítích a odhalovat své plány nebo rozpracovaný stav.
Co vám zpětná vazba přinese?
Ujištění
Zda je vše, jak má být. Zda vám nekazí dojem přehlédnuté maličkosti. Zda někde zbytečně neztrácíte čas, energii, peníze nebo klienty.
Směr
Jaké podstatné věci je potřeba dořešit, co by bylo možné zlepšit a co naopak nechat být a nehonit se za dokonalostí.
Aha a ajó momenty
Odstup, nadhled, jiné znalosti a zkušenosti. Zkrátka jiný úhel pohledu, díky kterému si všimnete, uvědomíte, objevíte, pochopíte.
Na co se můžu podívat
Čeho si všímám
Texty
Je vše srozumitelné, zajímavé, mluvíte jazykem cílové skupiny?
Grafika
Je příjemná? Není nudná nebo naopak příliš strakatá? Nebrání čitelnosti? Má jednotný styl?
Struktura
Jsou věci tam, kde je člověk očekává? Existují slepé uličky, kde není jasné, kam jít dál?
Technikálie
Funguje vše? Zobrazuje se správně na mobilu i monitoru? Vedou odkazy tam, kam mají?
Myšlenky
Má to hlavu a patu? Má vše jasný směr a cíl? Je zřejmá cílová skupina?
Obsah
Je tam vše? Nechybí důležité informace? Najde váš klient to, co potřebuje?
Cesta / UX
Je používání pro klienta příjemné? Jsou jednotlivé kroky zřejmé a jasné?
Pocity
Jak vše působí pocitově? Je to v souladu s vaším stylem? Je to autentické?
A hlavně jejich vzájemné souhry a souladu.
Co dostanete?
E-mailem mé nálezy, postřehy, návrhy a podněty.
V závislosti na posuzované věci vytvářím textový popis, obrázky s poznámkami, nákresy apod.
Netvořím stostránkový audit. Cílem je užitečný přínos odpovídající aktuální situaci, potřebám a možnostem. Někdy je čas a prostor na důkladnou kontrolu, jindy je naopak potřeba prolétnout a upozornit na to nejpalčivější.
Varianty a ceny
První pohled
- Podívám se, zda by pro váš konkrétní případ byla moje zpětná vazba užitečná.
- Pokud ano, tak vám dle zjištěného stavu doporučím, zda bude stačit Běžný pohled nebo zda spíše zvolit detailní variantu.
Zdarma
Běžný pohled
- Cílem je zjištění nejpodstatnějších věcí k řešení. Zda je vše v pořádku nebo co a proč je potřeba řešit.
- Pokud uvidím, že by stav vyžadoval více popisování, domluvíme se, na dalším postupu.
450,-
3x běžný pohled
- Balíček 3 běžných pohledů.
- Když chcete zpětnou vazbu na více věcí.
- Když víte, že budete podle zpětné vazby něco měnit a budete chtít vše následně znovu prohlédnout a zkontrolovat.
1.200,-
Detailní pohled
- Když je potřeba detailnější pohled a podrobnější zpětná vazba.
- Když vypracování vyžaduje více času (např. u delších videokurzů, rozsáhlejších webů apod.).
- Předem domluvíme maximální rozsah.
950,- / hod
Proč já?
- Nedívám se pohledem jedné specializace, ale díky širokému záběru se umím se na věc podívat očima tvůrce, podnikatele, zákazníka, webaře, grafika i markeťáka.
- Pracuji se slovy, čísly i barvami. Používám rozum i cit. Všímám si kontextu a souvislostí. Domluvím se s lidmi i s moderní technikou.
- Nabízím lidský přístup a srozumitelnou komunikaci. Používám raději příklady a přirovnání, než odborné pojmy a definice.
- Zaměřuji se na reálně dosažitelné cíle a praktický užitek, s ohledem na váš styl i možnosti.
- Mám přirozený focus na posouvání dál.
Kdy vám budu užitečný
- Když jste připraveni dělat změny, budou-li potřeba.
- Když dáváte přednost otevřenosti před lichotkami.
- Když nechcete univerzální návody pro všechny, ale řešení odpovídající vašim potřebám, možnostem i stylu.
- Když potřebujete pohled napříč několika obory, z více úhlů a v širších souvislostech.
Kdy vám nebudu užitečný
- Když přesně víte, co chcete a co naopak nechcete slyšet.
- Když vám současný stav plně vyhovuje a nejste připraveni dělat ani ty nejmenší změny.
- Když nepotřebujete hlavu, ale ruce, které udělají, co chcete.
- Když chcete řešit jen jednu konkrétní technickou nebo obsahovou záležitost.
Co o službě řekli klienti
Jak ze zpětné vazby vytěžit maximum
- Věnujte alespoň chvíli času přípravě a rozmyslete si, co vás vlastně zajímá.
- Napište mi do objednávky nebo e-mailem všechno, co je podstatné. Např.:
- Zda vše děláte sami nebo využíváte webaře, copywritera, virtuální asistentku atd.
- Že vám texty naprosto vyhovují a chcete zkontrolovat jen grafiku a technikálie.
- Ať si nevšímám grafiky, která je jen dočasná a bude se měnit.
- Že webinář proběhne za dva dny a tudíž není prostor pro velké změny, ale jen na to zásadní nebo kritické.
- Příprava a zamyšlení jsou sami o sobě něčím specifickým a je běžné, že při tom začnete vnímat věci jinak a všímat si toho, co jste třeba dosud přehlíželi.
Časté dotazy
Záleží na tom, v jaké fázi projektu se nacházíte a co od zpětné vazby očekáváte.
Využití sociální sítě může být užitečné, ale má to i svá úskalí. Když bude odpovědí málo, můžete znejistět, že to nikoho nezaujalo a nestálo nikomu za námahu. Když se sejde odpovědí hodně, může vám jejich různorodost zamotat hlavu.
Především ale neznáte kompetence, ani motivaci jednotlivých komentujících. Nevíte, zda hodnotí odborností nebo pocitem. Nevíte, zda hodnotí jen prvním dojmem, nebo zda se nad zpětnou vazbou více zamýšleli. Nevíte, zda reflektují váš styl a cílovou skupinu, nebo jen píší, jak by to udělali oni.
O mých kompetencích i motivaci se dočtete na stránce O mně. Mým cílem není vám vše pochválit ani vám zamotat hlavu. Ale dát vám zodpovědnou a konstruktivní zpětnou vazbu, která vás posune dál.
Záleží na tom, čeho se zpětná vazba má týkat a co od ní očekáváte. Často právě pohled člověka mimo obor přinese nové postřehy, myšlenky, inspiraci nebo netradiční řešení.
Mým přínosem je hlavně široký záběr a mezioborový přesah. Pokud potřebujete nezaujatý pohled, komplexní a v širších souvislostech, pak na oboru nezáleží.
Pokud ale řešíte specifický problém a jeho odborné detaily, pak doporučuji oslovit specialistu na danou oblast.
Pokud řešíte konkrétní odborný problém a jeho detaily, určitě využijte specialistu.
Ne na všechno je ale potřeba specialista. Na řadu běžných věcí stačí člověk s pokročilým vhledem, znalostmi a dovednostmi. Já díky přesahu umím řešit věci z několika oborů. Nemusíte tak oslovovat několik specialistů a každému vysvětlovat, co a jak děláte a co potřebujete.
Mou předností je pak schopnost všímat si prostoru mezi obory, jejich propojení a vzájemné souhry. Širšího kontextu a souvislostí. Hledat a upozorňovat na slabé články řetězu. Je běžné, že klienta zajímá zpětná vazba na grafiku, ale mnohem větší problém odhalím v textech nebo technikáliích.
Každopádně pokud narazím na něco, co je mimo mé znalosti a dovednosti, řeknu vám to a .
To se samozřejmě může stát. Třeba když tvoříte něco specifického (tématem, stylem, cílovou skupinou), máte vše již perfektně vyladěné nebo uvidím pouze bezvýznamné drobnosti.
V takové situaci, kdy nemám co sdělit, nebo usoudím, že by moje zpětná vazba neměla žádný užitečný přínos, vracím peníze zpět.
Pokud zpětnou vazbu vypracuji, pošlu, ale z vašeho pohledu v ní nebude nic užitečného a přínosného, ozvěte se mi a najdeme vhodné řešení.
Nejsem pouze teoretik a řadu věcí umím sám udělat nebo vytvořit. A někdy jsou situace, že je rychlejší a jednodušší věc rovnou udělat, než složitě popisovat. Nicméně provedení úprav na webu, vytvoření nového grafického návrhu, přepsání textů atd. běžně nenabízím.
Podstatou mých služeb je zpětná vazba s nezávislým a nezaujatým pohledem na věc. Nesnažím se hledat chyby a doporučovat určité cesty jenom proto, abych vám mohl následně prodat jejich realizaci.
Pouze v ojedinělých případech, pokud je to v mých silách, možnostech a je to ku prospěchu věci, tak je možné se na nějaké formě spolupráce dohodnout.