Dám vám nezaujatý pohled zvenčí, který je:
Pohled na obsah, texty, grafiku, strukturu, technickou i pocitovou stránku
Ne podle univerzálních rad a pouček, ale s ohledem na vaše cíle, potřeby, možnosti i styl.
Nezáleží na tom, co se líbí mně, ale co vás přiblíží k vašim cílům.
Nemusíte se ptát veřejně na sociálních sítích a odhalovat své plány nebo rozpracovaný stav.
Je vše srozumitelné, zajímavé, mluvíte jazykem vašich klientů?
Je příjemná? Není nudná nebo naopak příliš strakatá? Nebrání čitelnosti? Zapadá do vašeho stylu?
Jsou věci tam, kde je člověk očekává? Existují slepé uličky, kde není jasné, kam jít dál?
Funguje vše? Zobrazuje se správně na mobilu i monitoru? Vedou odkazy tam, kam mají?
Má to hlavu a patu? Má vše jasný směr a cíl? Je zřejmá cílová skupina?
Je tam vše? Nechybí důležité informace? Dostane váš klient to, co očekává?
Odpovídá nástroj či software vašim skutečným potřebám a cílům?
Jak vše působí pocitově? Je to v souladu s vaším stylem? Je to autentické?
E-mailem mé postřehy, doporučení a podněty.
V závislosti na posuzované věci vytvářím textový popis, obrázky s poznámkami, nákresy apod.
Nedostanete pouze odpověď „vzal bych variantu A“, ale vždy vysvětluji, proč je ta či ona varianta vhodnější nebo naopak proč vhodná není.
Pokud to povaha věci umožňuje, tak varianty neposuzuji jenom jako celek, ale všímám si jednotlivých částí. Nejlepší řešení totiž často vznikne výběrem vhodných prvků z jednotlivých variant.
Záleží na tom, co potřebujete a očekáváte.
Využití sociální sítě může být užitečné, ale má to i svá úskalí. Když bude odpovědí málo nebo žádná, můžete znejistět, že ani jedna varianta nikoho nezaujala. Když se sejde odpovědí hodně, může vám jejich různorodost ještě více zamotat hlavu.
Především ale neznáte kompetence, ani motivaci jednotlivých komentujících. Nevíte, zda hodnotí odborností nebo pocitem. Nevíte, zda hodnotí jen prvním dojmem, nebo zda se nad výběrem více zamýšleli. Nevíte, zda reflektují váš styl a cílovou skupinu, nebo jen píší, co by vybrali oni.
O mých kompetencích i motivaci se dočtete výše nebo na stránce O mně. Mým cílem není vám říct, co se líbí mně, ani vám zamotat hlavu. Ale dát vám otevřený a konstruktivní pohled na věc a pomoci vám udělat správné rozhodnutí.
Záleží na tom, čeho se výběr týká a co očekáváte. Často právě pohled člověka mimo obor přinese zajímavé postřehy, myšlenky nebo argumenty.
Mým přínosem je hlavně široký záběr a mezioborový přesah. Nedívám se pohledem jedné specializace, ale z různých úhlů a v širších souvislostech.
Každopádně pokud bude věc mimo mé znalosti a můj pohled by nebyl přínosný, pak vám to sdělím a peníze vrátím zpět.
Pokud řešíte specifický a odborný problém, pak určitě využijte specialistu.
Ne na všechno je ale potřeba specialista. Na řadu běžných věcí stačí člověk s pokročilým vhledem, znalostmi a dovednostmi. Já díky přesahu umím řešit věci z několika oborů. Nemusíte tak oslovovat několik specialistů a každému vysvětlovat, co a jak děláte a co potřebujete.
Mou předností je pak schopnost všímat si prostoru mezi obory, jejich propojení a vzájemné souhry. Širšího kontextu a souvislostí. Mohu si tak všimnout závažnějšího problému v jiné oblasti, než ve které zrovna vybíráte. Je běžné, že se člověk soustředí na výběr grafiky a přehlédne chybu v textu, chybějící informace nebo problém v technikáliích.
Každopádně pokud bude věc mimo mé znalosti a můj pohled by nebyl přínosný, pak vám to sdělím a peníze vrátím zpět.
Zda doporučím konkrétní variantu nebo se nepřikloním k žádné z nich, není podstatné. Hlavní je vždy vaše rozhodnutí.
Já vám k němu pomohu tím, že najdu a vysvětlím argumenty, důležité faktory, přínosy i slabiny.
Dokonce se může stát, že mé vysvětlení, proč doporučuji variantu A, vás přiměje k výběru varianty B.
Každopádně pokud bych usoudil, že můj pohled na věc by nebyl přínosný a že by vám rozhodování nijak neusnadnil, tak vám to sdělím a vrátím peníze.
Nejsem pouze teoretik a řadu věcí umím sám vytvořit nebo navrhnout, ale vytvoření grafického návrhu, loga, přepsání textů atd. běžně nenabízím.
Podstatou mých služeb je nezávislý a nezaujatý pohled na věc. Nesnažím se vysvětlovat nevhodnost aktuálních variant, abych vám mohl následně prodat tvorbu svých vlastních návrhů.
Pouze v ojedinělých případech, pokud je to v mých silách, možnostech a je to ku prospěchu věci, tak je možné se na nějaké formě spolupráce dohodnout.